söndag 24 juni 2012

Inzpiras "stora" tävling

Som så många andra anmälde jag mig till Inzpiras stora tävling för nån månad sen. Av dem 4 deltävlingar som ingick ansträngde jag mig och fick ihop bidrag till 3 av dem. Eftersom jag har svårt att ljuga så förstår ni kanske att jag inte tyckte tävlingen var speciellt inspirerande. Synd!

Hur som helst. Jag blev nöjd med dem bidrag jag gjorde och kommer visa dem här utan någon som helst ordning.
Eftersom ni fick se en layout här sist så börjar jag med ett altrat projekt. En grej jag tänkt göra ända sedan jag såg den på min kära vän Monikas (Moma) blogg.

Jag visar först så ska jag förklara vad det är sen.


Jag tog en bunt tändsticksaskar, limmade ihop dem och satte ett fint papper runt. Dekorerade med massa blommor och en söt badge (eller vad kallas dem?) från Prima med en söt bild av en jordgubbsätande musfröken. Knopparna på "byrån" är brads i olika kulörer. Det man knappt kan se på bilden är vad det står på lådorna. Nu kommer vi till funktionen.

Om man är en liten 4-årig tjej som precis börjat träna på bokstäver och har en mamma som äger en cuttlebug och ett antal alfabet så kan man lätt skapa en pedagogisk och söt "bokstavsbyrå".
Mamman stansade helt enkelt ut en bunt bokstäver, sorterade med hjälp av 4-åringen in dem i lådorna och hipps vipps kunde 4-åringen både öppna och klappa på sina bokstäver eller klistra dem på tillåtna ställen. Bra va?

Till byrån följde ett kort som ser ut så här:





/Maria

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...