lördag 31 mars 2012

Tiny bird...

Jag vet inte om Muffin kände sig som någon "tiny bird with a big song" när hon var en liten valp. Men det lät ju så snuttigt ihop med fotona på henne som valp så det blev en självklar både titel och dekoration.

lilla07antinybird

Det här är ett lysande exempel på mitt skapande just nu. Jag började med tanken att det skulle bli en scraplift. Men så började jag och så spårade det ur totalt. Till slut insåg jag att det enda som var i likhet med layouten jag skulle lifta var att vi båda hade foto på en hund. Attans liksom.....

Men så spanade jag in på Scrapgalens blogg och så tog mitt skapande lite annan riktning. Nämligen en tolkning av månadsutmaningen för mars. Följa en skiss och använda färg var reglerna i korthet. Och med dem här pappren från MME så är det inte svårt att ha mycket färg på en layout :)

Skissen har jag däremot valt att tolka rätt fritt. Vimplarna som ligger under syns knappt men det är 3 st i alla fall. Stjärnorna och placeringen av dekorationerna har jag följt ganska noga.

Några detaljbilder kommer här

lilla07antinybirddet

lilla07antinybirddet2

lilla07antinybirddet3

Jag trodde nästan att jag vant mig av med 3d-lack men hipps vipps åkte flaskan fram igen och nu är man väl nere i träsket igen *s*.

Ha en fortsatt trevlig helg och glöm inte att jag bloggar  på Pappersbiten idag :)

/Maria

1 kommentar:

Ulrika sa...

Ååååh!! Härligt färgglatt och så fint!! Härliga papper och dekorationer du använt! Kul att du är med och tävlar hos oss på Scrapgalen! / DT Ulrika

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...