onsdag 15 februari 2012

Mopsar ska inte gilla vatten

Här slänger vi oss mellan grå/rosa sockersött 1-års kalas och grunge när den är som bäst...med 7dots - dreamer.

lilla07anmuffin

Muffin är vår mops. Och mopsar ska (enligt uppfödaren) inte vara några vattenälskare. Så kanske är Muffin av någon annan ras? Hon älskar att skutta omkring i vatten och simmar gärna en liten runda. Att åka och fiska med Muffin kan sluta lite hur som helst. Det gäller verkligen att ha koll på vår lilla "plattnäsa". Hon har till å med lyckats bada i vinter och då var det tur att min pappa va snabb att fånga henne, annars hade det gått illa.

lilla07anmuffindet2

Jag fick några core´dinations cardstock från Tim Holtz (grabben hela da´n ni vet...ähum) av Maria på MiMas och dem är verkligen roliga att jobba med. Här har jag kört en remsa genom min dymo och sedan sandpapprat fram bokstäverna.

lilla07anmuffindet3
Pappret under fotona är samma cardstock som jag skrynklat ihop och sedan sandpapprat på. Tyvärr blir det lite svårt att limma fast det när man skrynklat så jag tog helt enkelt fram symaskinen ;)

Stickersarket till serien är jättefint och med bara en svart penna för att rama in lite så får man fram det där lilla extra.

lilla07anmuffindet

Undrar hur länge man kommer scrappa med vimplar så här? Jag gillar dem skarpt även om jag inte använder dem på allt jag gör. Perfekt att sätta titlen på också :)

Nu ska vi (jag och minstingen) klura på nån mat till middag. Snart hämtar vi syrrorna på dagis och sen är det dags för jobbet igen. T går eftermiddag på högskolan idag och det vore snällt om barnvakten slapp fixa med maten.

Hoppas ni har en bra dag!

/Maria

4 kommentarer:

Cattis sa...

Såå läcker!! Voffsingen! Har du vart och kollat i min blogg? =)

Kramis!

maria sa...

Du kan verkligen få till det i alla stilar, så läcker!!

kram

Pysselfröken sa...

Men vilken söt liten hund du har! Jättesnygg LO. Ha en fin söndag.
Kram

ztina sa...

Vilken cool layout!! Du har verkligen fått till detaljerna! Själv har jag också två vattentokiga hundar men av raser som vanligtvis ÄLSKAR vatten =)
Kram ztina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...