fredag 13 maj 2011

Som genom ett trollslag

Ja, men titta. Nu finns dem igen! Tänk, teknikens under!

Jag firar med att visa er min första Scrapfeber-LO som blev klar igår kväll.

Små korta ben

Scrapfeber är en tävling som just i detta nu pågår hos Magdas webbshop. Man köper ett kit och har därmed tillträde till flera tävlingar som pågår under maj månad. Jag valde att köpa det lilla paketet som berättigar till deltagande i 6 av dem 12 tävlingarna. Min första scrapfeber var i höstas och jag tyckte det kändes alldeles lagom med 6 alster på en månad så valet var enkelt den här gången.

Den här LOn är till en utmaning som heter "Mistat utan mönstrat" och går ut på att inte använda en gnutta mönsterpapper och att man måste ha med någon mist och minst ett par brads ur feberkitet.

Jag valde att testa nåt nytt. Jag tog hjälp av en akrylkloss och la på vanligt finspackel för inomhusbruk på cardstocken. Sen snodde jag en bunt av dem allra minsta pärlorna från kidsen och lät dem torka fast i spacklet. I feberkitet fanns ett tunt blått papper (bananpapper kanske det kallas?) som jag skrynklade och målade fast med vit akrylfärg.

Och fast jag startade i väldigt turkos anda så slutade det med både orange och grönt....som vanligt *s*.

/M

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...