söndag 20 februari 2011

Ett litet hus

Jag har byggt ett litet hus som visas på Scrapptorget idag. Månadens tävling handlar om att göra ett kort eller minialbum med annorlunda vikning på. Så då slog jag till på nåt jag velat göra länge, ett hus :D

lilla07antavfebhus
Stommen till själva huset hittade jag på nätet. Googlade på house template och så var det här egentligen ett pepparkakshus. Jag ritade av och klippte ut sidorna i kartong och sen lade jag en kortsida bredvid en långsida på det mönstrade pappret med en liten glipa emellan och limmade fast. Sen bigade jag i glipan och så behövde jag bara limma ihop 2 av husets 4 sidor. Jag använde mig av "knutbrädorna" för att limma ihop sidorna.

Kanske gör jag ett utvecklat hus av det här sen där man kan öppna ena sidan och vika ut huset. Det går ju att ha foton osv på insidan också. Det blir ett framtida projekt.

lilla07antavfeb
När man lyfter av taket så ser det ut så här. Jag gjorde mina sidor 9*13 cm eftersom jag ville ha fotona i den storleken på en hel sida var. Men jag hade ju kunnat göra både större och lite mindre sidor också.
lilla07antavfeb1

lilla07antavfeb2

lilla07antavfeb3

lilla07antavfeb4

Det var mitt lilla "house of love" eller vad jag ska kalla det för. Enkelt dekorerat, precis som jag vill ha det :D Tjejerna i familjen måste ju kunna bläddra i det när dem känner för det. Utan att riskera att mosa en massa dekos.

tjing tjing å ha en fortsatt trevlig söndag.
/M

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...