onsdag 5 juni 2013

Puff-mössa :)

Jag är inte bara en scrappare och project-life;are...jag virkar och stickar också. Tänkte jag skulle bli bättre på att visa mina projekt här på bloggen. Dem har nämligen en tendens att bli fler och fler...ähum. Det som är bra är att dem till skillnad från scrappiga saker faktiskt kommer till konkret användning.

Först ut är min mössa. Åååh, jag är kär i min mössa! Den var sjukt rolig att virka och jag blev som besatt..bara virkade och virkade.

Deltog i ett garn- och chokladbyte på facebook och fick ett så härligt grönt ullgarn i paketet från min "hemliga" vän. Färgen heter Linden och garnet Cornelia Hamilton Heavens Hand. Ni hittar det exempelvis hos Yll och Tyll.

Nu hann jag aldrig fota mitt paket innan jag kastade mig över garnet och mitt nya projekt....en Puff stitch hat. You Tube videon hittar ni här. Är ni som mig och gärna läser beskrivningen så hittas den här.

Jag valde dock att göra några fler varv än beskrivningen och gjorde 1 varv på den avslutande kanten sedan 2 varv med stolpar och till sist 1 varv enligt beskrivningen.


Den söta blomman hittar ni beskrivning på här.

Använde virknål nr 5 till mössan och nr 3 till blomman. Virkade in en glittertråd i kanten på mössan och i blomman.

Kanske inte världens varmaste med alla "hål" men sjukt snygg och skön blev den.



Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...