måndag 16 april 2012

1,2,3,4,5,6

Savannah har räknat länge och hon kan räkna långt. Men intresset för hur siffrorna ser ut och att forma dem på papper har inte kommit förrän nu. Definitivt något att minnas och göra en layout om.

lilla07an123456

I gårdagens bilaga av Allt om Scrap utmanade Cattis oss övriga i teamet att inspireras av en bild av pärlplattor. Jag har sen länge både bokstäver och siffror här i min scraphörna. Skoj att kunna göra en titel eller detalj på en layout som känns lite annorlunda.

På den här kan ni också se hur jag använt mina Dylusions mister för första gången. Dem ger mycket mycket färg och jag formligen älskar dem. Orange, blå och gul har jag använt här. Men eftersom dem flyter in i varandra, reagerar med vatten och även gesson så blir det fler färger när man håller på så att säga.

lilla07an123456det
Visst ser det ut som godisar?

lilla07an123456det2

Att rama in fotot med lite akrylfärg som man lätt drar dit med bara fingret är en av mina favoriter. Orange akrylfärg är mums :) Splashen ni ser vid sidan om fotot är distress stain vintage photo. Skojsigt att splasha och se vad det blir. Det gröna pappret är ur Annette Philip Designs senaste kollektion Johanna.

/M

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...