torsdag 22 december 2011

Tomtegröt

Hur har ni det med tomtegröten? Äter ni det varje morgon så här i juletider?
Själv höll jag på att bryta ihop när Savannah tvingade mig att koka tomtegröt till henne en morgon i förra veckan. Fasiken det tar ju hur lång tid som helst. Jag vet.... det finns färdiga att köpa och bara värma. Men dem funkar inte riktigt hos oss laktosintoleranta människor.

När dagens utmaning på SWE-bloggen var att ha minst 5 dekos i samma färg på sitt alster så kom gröt-kortet fram och härliga papper ur mitt Cocoa Daisy-kit för december. Ni känner igen det från inlägget med lilla tavlan. Jag har kommit på mig själv att skapa massor i rött nu. Är jag julinfluerad? Är det nåt som går över?

lilla07anteknikv51

Några detaljbilder bjuder jag på så klart :)

lilla07anteknikv51det

Underbara snöflingor i trä som jag dekorerat med en söt liten fågelchipboard. Korsstygnen är fejkade. Jag gjorde hål med nål och sedan drog jag streck med en svart penna.

lilla07anteknikv51det2

En liten strasssten i mitten av den här snöflingan blev pricken över i.

lilla07anteknikv51det3

/M

2 kommentarer:

Aase sa...

Tomte gröt är mumsigt!!!

kram Aase

Cattis sa...

Du gör såå mycket snyggt och tavlan här under! Så söt! =)

Kram/Cattis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...