söndag 17 oktober 2010

CC på Mollys :)

Ni har väll inte missat att det är CC på Mollys Scrapbooking i helgen? Tävlingarna är Paris-inspirerade. Ett roligt och annorlunda tema.

Här kommer ett alster från mig till utmaning nr 3, inspireras av en låt.

Blir det taxi?
Det var ju inte vilken låt som helst man skulle inspireras av.... Vanessa Paradis "Joe le Taxi". Jag inspirerades av titeln och av videon. Min titel är "Blir det taxi?". För frågan är om det blir taxi till BB den här gången. Gubben i familjen ska nämligen operera sig. Gips och kryckor väntar honom en bra lång tid framöver. Och själv lär jag väll inte kunna köra.

I videon (som ni kan se på Mollys sida) fanns det med en taxi (en gul) och färgerna gick i svart, gult och lite aprikos-aktigt. Texten på fotot är "True happiness comes from within".

Ni som känner mig vet att jag är mer orange än gul så min tolkning av det gula blev ju....orange...så klart. Så får ni väll tänka er mig som Vanessa bredvid taxin, svängandes på den stora magen och rumpan HA, HA, HA!!! I jämförelse med den tonårs-oskyldiga Vanessa ni ser i videon så ser ni här en kvinna i sina bästa år gravid med sitt 3:e barn :)

/M

4 kommentarer:

Jånna sa...

Vilken bra tolkning av videon! Layouten är superfin! Och vilken fin bild av dig och magen!

Lilo sa...

Supercool layout!!! Och vilken jättefin bild på dig!!! =)

Cath. sa...

Vilken helt underbar tolkning! Och du är klart snyggare än Vanessa Paradis!

Carola sa...

Den här utmaning fick du verkligen kläm på. :D Snygg layout.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...