lördag 15 maj 2010

Motivationshöjning á la Lilla07an

Ja, jag som så stort utlovade det här inlägget till igår. Men så kom det magont i vägen för mina planer, typiskt.

Igår hade jag bloggdag på Scrapptorget där jag skrev om den scrapsvacka jag nu befinner mig i. Det är mycket som händer i mitt liv just nu, svåra saker, som bidragit till svackan. Men nu ska vi inte älta om det utan mer fokusera på hur man tar sig upp ur såna här svackor.För jag skulle vilja påstå att vi alla har dem, nån gång.

Många shoppar. Nya scrapsaker är ju alltid kul :). Jag har gjort det också, shoppat, även fast jag vet att det inte fungerar på mig egentligen. Det enda som gör det är att tvinga sig ner vi scrappbordet och tvinga fram en LO. Jag brukar inte bli nöjd med den/dem första. Men sen rullar det oftast på.

Och när man sitter där så är det alltid lättare att motivera sig själv om man har nån snygg LO att lifta eller en härlig skiss att tolka.

Just därför surfade jag runt på mina kollegors bloggar och hittade 2 LOs att lifta.

Den första är en lift av Yolis LO som ni hittar här.
Och här kommer min tolkning.


En liten bäbis-Molly. Så söt i sin balja på BB.

Rubriken har jag stansat ut i aluminium. Bara till att skära av toppen och botten på en ölburk och sen klippa med vanlig sax och stansa i cuttlebuggen. Blir så härlig effekt.

Så till LO nr 2. Här har jag liftat Heléns LO som ni hittar här.


Molly är på väg till Blåkulla :)







Så där ja. Det var allt för mig för den här gången.

/M

1 kommentar:

maria sa...

Hej,
Superfina layouter, som vanligt. Jag är ju ett fan :-)
Hoppas saker och ting lugnar ner sig i ditt liv och att du tar dig ur svackan. Inge roligt att vara där...
Men jag tycker att du trots svacka är en otrolig scarappare.

Kram från mig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...