onsdag 5 maj 2010

Bidrag till Allt om Scraps tävling

Allt om Scrap har just nu en tävling där man utser sin scrapmästare för 2010. Jag fick tips om tävlingen för länge sen och tänkte inte delta. Men så hade jag en svacka och gick in å började läsa om dem olika deltävlingarna. Tyckte ändå inte att det var nåt för mig. Som vanligt tog hjärnan saken i egna händer och jag började fundera lite på dem där olika momenten. Så till slut bestämde jag mig för att jag skulle göra några alster. Kanske inte allihop, bara dem som jag kom på nåt till.
Det slutade med att jag gjorde allihop och skickade in.

Sedan ett parveckor tillbaka har 10 finalister utsetts. Jag var inte en av dem. Inget jag sörjer alls. Det var 50 deltagare med och konkurrensen var stenhård. Mitt syfte var att komma ur en block, och det gjorde jag....för några veckor i alla fall. Nu är det lika illa igen :(
Hur som helst. Här ska ni få se dem alster jag skickade in.


Första momentet var att lifta en LO från den scrappare som inspirerat mig mest. Jag valde Badankas LO som ni hittar här. Badanka är en fantastiskt duktig scrappare och konstnär. Hennes alster inspirerar mig massor. LOn handlar om Mollys 1-års kalas och jag har tidigare liftat den här LOn när jag gjorde Savannahs 2 års LO. Ett perfekt upplägg när man vill ha med flera foton utan att det för den skull blir rörigt.
Sen var nästa moment att fokusera på text. Rubriken skulle vara handskriven eller urklippt. Jag lyckades hitta ett papper med dem 2 siffror jag behövde som titel. Älskade Mollys 12 månaders LO. Det var inte svårt att skriva nåt på den här. Lilla Mollys utveckling vill man ha på pränt *s*.

Ytterligare en Molly-LO. Att lära sig gå :)
I det här momentet skulle man beskriva sin favoritteknik. Jag har flera favvosar men här beskrev jag nåt jag älskar...rispa runt fotona med en nål eller dylikt för att skapa en härlig inramning och slippa använda fotomatta.

En närbild

Vidare så fanns det ett moment med en lista på vad man skulle ha med på sin LO. Det var det som stod och ingenting annat. Nu minns jag inte exakt vad allting var, men det kändes inte som någon lätt utmaning och jag är inte speciellt nöjd med denna. Även om den ser bättre ut i verkligheten än va den gör sig på bild.

Sist men inte minst så var det en skiss man skulle tolka. Jag passade på att göra en UL-LO till mitt gravidalbum. Har massor av LOs att göra till det albumet. Men det blir lite då och då när andan faller på. Även om jag känner att det skulle va lite bra och få undan lite där. Även om jag har mina dagboksanteckningar sen båda graviditeterna så bleknar ju känslorna, stämningen mm omkring minnena.

Det blev ett långt inlägg det här :)

/M

1 kommentar:

Sylvia sa...

Vilken duktig scrappare du är, Maria! Det kan ingen svacka i världen ta ifrån dig! Men svackor sliter väldigt mycket, så jag hoppas verkligen du får må bra läänge nu! :) Kraaaam och var rädd om dig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...