fredag 26 april 2013

Project Life 7-8-9


Har jag gett upp Project Life??? NÄE, inte en chans. Det är hur skoj som helst och jag är hela tiden i fas och det flyter på bra. Jag måste verkligen ligga i fas hela tiden för som många av er vet så är mitt minne ett av dem sämsta i världen.

Appropå minne. För mig har PL verkligen hjälpt mitt minne. Nu när jag dokumenterar det viktigaste varje vecka så blir det på något sätt lättare att hålla koll på när olika saker hände. Bilder och text är perfekt ihop.

Jag har också slutat få panik över allt jag inte hinner scrappa. Nu kan jag enkelt gå tillbaka i PL-albumet och minnas historierna, skriva ut något foto jag vill göra något "mer" av och scrappa en vanlig layout när som helst. Och hinner jag inte så finns det ändå i PL-albumet. Förstår ni hur jag menar?

Här kommer veckorna 7, 8 och 9.


Jag använder mestadels mitt project life- månadskit från Studio Calico men så slinker det in några spillbitar från mitt vanliga scrap också. Det som kan störa mig lite är att alla kort från SC har rundade hörn. Visst kan man blanda men jag gillar att ha lika genom albumet så för mig blir det hårt arbete med hörnpunchen på alla foton osv.


Det här uppslaget gillar jag verkligen. Kändes så rätt i färger och jag gillade skrivmaskinen och att jag kunde få in veckonumret på ett snyggt sätt där. I varje månadskit kommer det stämplar med och jag utmanar mig själv att använda dem varje månad då jag är riktigt dålig på att använda stämplar.




Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...